dissabte, 11 de juny del 2011

JOANNA CADENS PUIGGENER


Veïna de Les Piles i fins les presents eleccions regidora de Sanitat i Educació a l’Ajuntament de les Piles.

P: Des de quan és regidora a l’Ajuntament de les Piles?
R: Doncs fa vuit anys – dues legislatures -.

P: Què la va motivar a presentar-se per primera vegada per formar part del govern municipal?
R: Em varen venir a veure a  casa i em van presentar un projecte que a mi em va interessar, també em van dir que es tractaria de fer coses pel poble. La persona que em va presentar aquest projecte ho va fer molt bé i em va convèncer.


E: Quina o quines qualitats creu que fan falta per formar part d’un ajuntament com el de les Piles?
R: Sobretot estimar el poble. Conèixer la gent del poble, conèixer els problemes que tenen els veïns i conèixer la gent, que la gent sàpiga qui ets i et puguin venir a trobar, de Biure, de les Piles, Guialmons o Sant Gallard per explicar-te qualsevol problema o qüestió. Per mi, el principal és conèixer i estimar el territori.

E: Durant aquests anys sempre has ocupat la mateixa regidoria?
R: Bé, és que aquí no funcionava per regidories, sinó que tothom feia una mica de tot.
De fet, en tema de regidories, la primera legislatura no funcionava com la segona. Va ser diferent la una de l’altra. La primera més aviat, i perquè a nosaltres els regidors ja ens anava bé, el cap visible era el Ramon. En la segona, també hi havia cap visible, però les tasques es van anar repartint més entre els diferents regidors. Potser els regidors hem participat més de l’ajuntament en la segona legislatura.


P: Al llarg d’aquests anys a la corporació quines creu que han estat les actuacions més destacables per part de l’ajuntament?
R: Bé, tot el que s’ha anat fent pel poble i el municipi. Durant la primera legislatura es va dur a terme tota la plaça dels gronxadors i el pont. Arreglar aquests espais va ser una obra molt bona pel poble.
Aquesta segona, per altra banda, s’han anat fent obres arreu del municipi, a les pedanies també s’ha fet moltes coses, malgrat hi hagi gent que no estigui contenta. Però si es compara el que tenen ara amb el que tenien fa quinze anys – les diferents pedanies- no té res a veure. A Guialmons, per exemple, el centre del poble estava en ruïnes i avui, més bé o més malament, s’ha fet un poble decent perquè la gent hi pugui viure amb bona qualitat de vida.

P: Alguna anècdota per recordar?
R: Bé l’anècdota, malauradament trista, que em va afectar molt va ser l’accident del Ramon. A nivell d’ajuntament, en aquells moments ens vam quedar sense el cap visible de l’ajuntament i em vaig haver de fer càrrec de l’ajuntament com a alcaldessa. Això va ser un cop dur per mi, no és una anècdota, però és una de les coses que me’n recordo més.

P: De què es sent més orgullosa?
R: Orgullosa no, però estic satisfeta d’haver comprès com funciona un ajuntament per dins i això m’ha agradat. M’ha agradat perquè des de fora tot es veu molt fàcil i no és tot tant fàcil. I bé, m’ha agradat, ha estat per mi una bona experiència.

P: Com a regidor sortint, que els desitjaria a la resta de companys que encara segueixen en la política i als nous regidors?
R: Que ho continuïn fent com ho fan i sobretot que escoltin el què volen la gent i que treballin molt com fins ara.

Posted by Picasa

1 comentari: